Sunday, November 28, 2010

Kenduri Kahwin

salam ebelybody...
hihihihih...^-^
ari niyh sy nak talking2 pasal kenduri kawin..
yeh yeh..kawin..!!!
muahahahhaa....

sempena dgn cuti persekolahan yang dah seminggu bermula...
maka...banyaklah insan2 yang ingin menjemput saya..
menghadiri kenduri kawin mereka..(ceh bajet fofular)hihi^-^
maka saya pown dgn rela hati dan suke sukinya menghadiri majlis mereka2 itu...
kenapa saya suka menghadiri kenduri kawin..???
jwpnnya ialah kerana makan free...
muahahahahah....

sudah mestinya lah saya pergi kenduri kawin bersama2 mama dan abah serta adik2 saya yg 3 org tu...
maka...bila tiba disana...
bermulalah satu cerita yg paling saya tdk suke akan berlaku...

suasananya begini...

tuan rumah: din(abah), linda(mama) jemput2 makan..(sambil salam2..)
mama&abah: ye kak...jemput skali..
tuan rumah: x pe2..makan dulu...
saya: makcik..sihat..??
tuan rumah: sihat nak..anak kamu ke linda..??
mama: ha'ah..niy lah ank sulung linda..
tuan rumah: laaa dah besar dah...belajar lagi ke..??
saya: ha'ah..blaja lagi..
tuan rumah: berapa taun ag nak abeh..??
saya: setaun setengah agi makcik..lambat ag...
tuan rumah: laa x lame ag lah tu...linda, x lame lagi terima menantu lah kamu..anak dah besar..
mama: (gelak2)...
saya: (buat muka slumber dgn rase x bersalahnya)...

haishhh....
kalau pergi mane2 kenduri...
ade jew situasi macam niyh...
kalau makcik yg peramah tu...
ciap tanya ag...
x ada bf ag kew..??
kalau x daa..
anak makcik ada...
OMG..!!!
rase nak jerit jew....
x suke keadaan macam niyh...
malu lah saya..
hihihihihhihihi...^-^

kadang2 nak jew jawab...
daa ada daa bf(walaupun sbnrnya x ada)...
biar org x tanya ag dah..
pelikkan...
umur masih belum mencecah ke 20 taun...
dah ramai yg tanya bila nak kawen...
bila jawab lambat ag...
ada jew suara2 sumbang yg kata...
x baik lambat2...
kawen awal senang...

masalahnya...
macam mane nak kawen...
bf pown x ada...
hahahahaha...
kalau ada pown...
x kan nak kawen awal kan..
abeh diploma nak sambung degree..
then master..keje jap..
sambung phd..
abeh phd kerja dulu..
kumpul asset..rumah, kereta..
senangkan mama ngan abah dulu..
support adk2 sampai berjaya...
barulah pk pasal kawen..
kalau dikira...
agak2 umur berapalah baru sy pk nak kawenn...
muahahahahah...^-^

sy ada mdgr suara2 yg mengatakan...
wanita skrg daa independent dah...
kalau x kawen pown boleyh sara idup sendirik..
betul kew..??
hurmm...
x tau lah..
pandangan masing2 kan..
as for me, Allah dah ciptakan makhluknya saling memerlukan antara satu sama lain..
sehebatnya mane pown seseorang wanita tu...
mereka masih memerlukan lelaki dlm hidup mereka..
begitu jugak sebaliknya..
sehebat manepun seseorang lelaki tu...
mereka masih memerlukan wanita dalam hidup mereka...=)

heheheehehhhee...
betul x kawan2...???????
siapa yg setuju...
sila cenyum selebar mungkin...
kui3...

ooppsss...
i have to go now...(cewah)
bubye...

No comments: