Saturday, June 18, 2011

Kawan Aku Nak Kawen

(image from encik google)

Assalamualaikum kawan2...
malam niyh....
dhiya nak share story pasal kawan dhiya...
dye nak kawen tetiba...
biar betoii...!!!

jom ikuti perbualan kami..
ecewahhh...=p

A: "semua benda boleyh jd masalah...
rasenya macam nak kawin jew...
senang..x payah nak pk ape2..."

N: "kawin..??"
(terkejut)

KN: "A...kau egt kawin niyh senang ke..???
ssh tau x..."

A:"x dew lah...
pressure gile kowt...
masalah study,masalah kwn2...
kawin kan senang...
x payah nak pk ape2...
jaga laki n jaga anak2..."

N: "senang lah sgt...
tp ye laah...
korang dah ada bf...
boleyh lah dah pk...
aku yg single mingle niyh x pernah tpk ag pown hal kawin2 niyh.."
(muke x bersalah)


KN: "A...look...
kau egt kawin niyh senang macam kau pk ke..???
aku nak tanya kau something niyh...
(muke siyes)

A:"what..??"

KN:"kau dah sedia ke nak kawin..???
kau dah sedia nak pikul tanggungjawab..???"

A:"entah.."
:
N:"entah..???
what do u mean by entah..??
common lah A..
kau gatal sgt nak kawen kan...
just answer the question.."
(muke penuh siyes)

A:"hurrmm...
x tau lah...
kdg2 aku pk...
malas dah nak blaja...
kawin jew sng...
x payah nak pk masalah2 niyh semua...
semak kowt.."

N:"A...kau ingat..
kau kawen...
boleyh lari dari mslh...
yaa..myb kau x yah pk pasal study ag...
pasal kwn2 yg memeningkan kpala kau tu..
tp kau x tpk ke...
nanti bila 10 taun ag...kite jumpe kwn2 lame...semua dah berjaya...
bekerjaya...berharta...kau x jeles ke time tu..???"

KN:"betul tu A...
kawin niyh bukan senang tau...
kita kene lengkapkan diri dari pelbagai sudut...
fizikal, mental...kau dah sedia ke..???"

A:"korang boleyh lah cakap...korang x dew masalah macam aku..."

N:"A....semua orang ada masalah masing2 tau...
pandai2 lah kita handle..
jgn emo sgt sampai macam niyh...kau egt...
dgn kawin tu...
kau boleyh lari dari masalah ke..???"

KN:"A....kita baru 20 taun tau...
muda ag...
byk ag yg perlu kita kejar b4 nak pk pasal kawin2 niyh...
bila kita dah stable nanti...
baru lah pk pasal semua benda niyh beb..."

A:"hurmmm...
sowie lah korg...
kdg2 aku tension...
tpk nak kawin jew...
hahahhahaha..."

N:"hishh kau niyh...
x dew menda lain ke nak pk...
final sem niyh...byk benda yg kene pk kowt...
kau boleyh pk pasal kawin2 kan..."

A:"hhaahahahaha...
chill lah beb....
kdg2 boleyh hilang tension bila pk nak kawen niyh....
korg jgn lah siyes sgt...
aku gurau jew.."
(muke gataiii)

KN:"sengal lah kau A...
aku egt betul2lah kau nak kawen...."

N:"entah kau niyh...
penat aku bg nasihat..."

A:"ngeh3..."
(muke x boleyh blah)

N & KN:(muke geram kene tipu)!!!

itu lah serba sedikit tentang perbualan kami...
entah pape kwn aku yg sorg niyh...
tgh mkn2 kentang goreng...
boleyh pk nak kawen plak...
gataii betooiii...
terkejut makk tau...
hahahahha....






No comments: