Monday, June 21, 2010

Lawatan ke Rumah Orang2 Tua

assalamualaikum kawan2...
diharapkan semua cihat k...
daku d sini cihat2 aja...

hurmm...
semalam kan..
bersamaan hari ahad 20hb jun 2010...
aku bersama mama n adik mengikuti lawatan ke rumah org2 tua kat ulu kinta..
actually, lawatan niyh dianjurkan oleh persatuan wanita taman aku...
so mama aku salah sorg ahlinya..
mama cakap nak bawak aku ngan adik..
so memandangkan cuti niyh..
aku amat borink..
so aku pown dengan suke hati ikut mama..hehe
b4 niy aku malas nak ikut mama wat lawatan..
tp kalau g copping aku lah org pertama yg akan ikut mama..hheheheeh

lawatan niyh amat berguna bagi aku...
satu pengalaman yang baru...
sebab aku dapat mendekati org2 tua yang tinggal kat situ...
drpd cerita dorg...
ramai yg tinggal kat rumah tu sebab anak2 x nak jaga dorg...
sangat sedey aku rase...
bila opah2 n atuk2 tu tgk ktorg sampai..
dorg macam happy jew...
abg yg jaga dorg tu cakap..
setiap kali orang datang melawat..
mmg mereka macam tu..
mereka rase macam anak2 yg datang melawat..

paling aku sedey skali...
ada yang anak2 mereka dah berjaya...
pangkat tinggi2....gaji besar...
tp still anta ibu ayah dorg ke rumah org tua2 niyh...
alasan dorg...
busy n tiada masa nak jaga ibu ayah...
OMG!!!!ape niyh...
sedarilah wahai anak2 sekalian..
tanpa ibu dan ayah..
kita x akan ada di dunia ini...

nenek aku slalu cakap pada cucu2 dye...
ibu ayah boley jaga anak2 yg 10 orang atau lebih...
tp kenapa anak yg 10 org niy x boley jaga ibu n ayah dorg yang hanya ada satu niy..
perginya mereka tiada ganti...
baru sekarang aku paham kata2 nenek aku tu...
terima kasih wan(nenek) sebab slalu igtkan ktorg cucu2 wan pasal benda2 macam niyh...

kepada anak2 diluar sana (termasuk diri aku sendiri)
sayangilah parents korg sementara mereka masih ada...
tnpa mereka..
kita tidak akan lahir ke dunia ini...
kalau mereka boleyh jaga kita dari kite lahir sampailah kite dah berjaya...
kenapa tidak kita balas balik jasa mereka...
jaga mereka sementara hayat mereka masih ada..

to my parents...
mama n abah...
i love u so much...
jasamu tiada ternilai...

No comments: